امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

املاک فرزان در شبکه های اجتماعی

    IA

    TA

مدیریت سایت املاک فرزان

Amir M

آمار بازدیدکنندگان سایت

2187879
امروز
دیروز
هفته جاری
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
76
310
587
4446
7175
2187879

آی‌پی شما: 52.205.218.160
امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402

مقاله ها

در بازار مسکن معاملات مربوط به پیش فروش و پیش خرید به دلیل خلاء قانون در این حوزه در برخی موارد به اختلافات حقوقی بین دو طرف معامله تبدیل می شود که شاخص ترین این اختلافات انجام ندادن تعهدی است که روز اول پیش فروشنده وعده آن را داده بود. برای جلوگیری از این نوع اختلافات بهتر است پیش فروشنده یک نکته را رعایت کند. پیش فروشنده باید در ابتدا از تعداد کل واحدهای مسکونی در ساختمانی که برای پیش فروش عرضه شده مطلع شود بعد از آن، تعداد واحدهایی که پیش فروش شده را شناسایی کند و اگر بیشتر از نیمی از واحدها به صورت قطعی پیش فروش شده بود برای انجام معامله کمی تامل کند. در برخی موارد، سازنده هایی که اغلب واحدها را قبل از ساخت پیش فروش کرده اند آنچنان رغبتی به انجام همه تعهداتشان ندارند و در مقابل، سازنده هایی که قصد دارند بخش اعظم واحدها را بعد از تکمیل، عرضه کنند از همه توان برای ساخت با کیفیت استفاده می کنند. در این باره البته مشاوران املاک نظر متفاوتی دارند و معتقدند خلف وعده سازنده در هر مرحله از ساخت قابل پیگیری است.
سازنده ها افراد عاقلی هستند
یکی از فعالان بازار مسکن در منطقه فرمانیه اظهار کرد: در بازار مسکن تحت شرایط فعلی هیچ سازنده عاقلی این کار را انجام نمی دهد، زیرا پیش فروش واحدهای مسکونی فقط برای تامین نقدینگی از سوی سازنده پیشنهاد می شود تا هزینه ساخت وساز را فراهم کند. فربد در ادامه تاکید کرد: برای مثال گاهی اوقات سرمایه یک سازنده برای ساخت وساز کافی نیست و از طرف دیگر به دلیل اینکه وی نمی تواند بیکار باشد وارد بازار می شود وشروع به کار می کند و بعد از مدتی تعدادی یا حتی کل واحدها را برای تامین هزینه های ساخت پیش فروش می کند تا با سرمایه به دست آمده ساخت وساز را ادامه دهد.
از طریق شهرداری پیگیری کنید
علاوه براین بنگاهداری در سعادت آباد درباره کم کاری برخی از سازنده ها بعد از پیش فروش واحدهای شان، یادآور شد: مشخصات کامل واحد پیش فروش شده در سند ذکر می شود و جدا از این موضوع خریدار می تواند در زمان ساخت، از ملک بازدید کند و شاهد نحوه ساخت وساز و استفاده از کیفیت مصالح مصرفی باشد و به همین خاطر به سازنده در زمان ارتکاب به خطا می تواند گوشزد کند یا طبق قانون به شهرداری یا سازمان نظام مهندسی شکایت کند.
توکلی در ادامه گفت: شاید در بازار مسکن فقط یک درصد سازنده ها که آن هم امری محال است، خلاف قانون عمل کنند که آنها کلاهبردار هستند تا سازنده. وی اذعان کرد: حتی سازنده واقعی گاهی ممکن است از مصالح با کیفیت تری نسبت به توافقی که در ابتدای قرارداد با خریدار کرده استفاده کند و در آخر مبلغ بیشتری را هم از خریدار دریافت کند.
این مشاور املاک عنوان کرد: زمانی که سازنده تصمیم به پیش فروش واحدهایش می گیرد نباید احساس کلاهبرداری شود، زیرا اگر مالکی مثلا در سعادت آباد بخواهد 1000 مترمربع زمین مسکونی به قیمت 6 میلیارد تومان را خریداری کند و 3 میلیارد تومان هم بابت ساخت آن هزینه کند در این صورت نیاز به سرمایه 9 میلیارد تومانی خواهد داشت و به دلیل اینکه همه سازنده ها از سرمایه کافی برخوردار نیستند مجبورند به پیش فروش رو بیاورند.